Pages Menu
Categories Menu

Reportaje Bizare

Horia Francisc-Țurcanu: 47. Iubirea și Deșertul

Scris de la data 12:56 PM Articole, calatoriile initiatice, horia francisc țurcanu, maestrul interior, reportaje bizare, Slideshow | 6 comentarii

Horia Francisc-Țurcanu:      47. Iubirea și Deșertul

Cronica subiectivă a unei Călătorii a Inimii în deșert.   Sunt la etajul 36 al unui zgârie-nori. Vântul fierbinte al deșertului îmi arde fața. De jur-împrejur aerul e orbitor. De la soare, de la nisip și de la sticla cu oglindă aurie a clădirilor. Totul pare o butaforie și, aveam să aflu, ESTE o butaforie. În curând va fi aniversarea mea. 47 de ani. Abia am ajuns în Dubai și mă întreb deja ce caut aici. Sunt conștient: nu există întâmplare, ci doar sincronicitate. Experiențele noastre de viață sunt,...

Ruah: Noaptea în care ciclonul a lovit Calcutta

Scris de la data 2:52 PM Articole, reportaje bizare, Slideshow | 7 comentarii

Sunt curajoasa. Cu gandul acesta am plecat, fara sa imi imaginez macar ceea ce ar crea un astfel de gand. Sunt curajoasa. Sunt fericita. Sunt inteleapta. Sunt increzatoare. Eu sunt tot ceea ce sunt si inca ceea ce creez. Sunt peste tot. Cu gandul acesta m-am intors… acasa. De numai 7 ore m-am intors in camera mea din caminul studentesc indian. E o camera verde si umeda. E pentru prima data cand observ cat de spatioasa e, si ce priveliste ciudata se intinde sub fereastra. De numai 7 ore sunt aici, uimita de frumusetea privelistii. Nu...

Momentul ZERO al Conștiinței

Scris de la data 2:18 PM Articole, calatoriile initiatice, horia francisc țurcanu, maestrul interior, reportaje bizare, Slideshow | 10 comentarii

Eram în Ciudad de Mexico, pe ultima sută de metri a marii călătorii inițiatice a acestui an. O călătorie enormă, pentru noi, cei care ne-am asumat centrul, dar și pentru ei, exploratorii conștiință. Cascade de înțelesuri, semnificații și amintiri ale Sufletului năvăliseră deja în percepție de-a lungul călătoriei, schimbându-i pentru totdeauna. Nici noi nu mai suntem aceiași. Eu și Elena. Căci fiecare experiență, fiecare călătorie interioară, fiecare explorare, ne dezvăluie aspecte ale propriei...

Jagmandra

Scris de la data 12:43 PM Articole, reportaje bizare | 2 comentarii

Jagmandra Totul a început cu o poveste pe care mi-a spus-o Sandeep, șoferul meu, când am ajuns la Pushkar, un mic orășel de la marginea deșertului Rajahstan. Eram la marginea orașului, acolo unde deșertul se dizolvă în degete subțiri de nisip, pentru a intra pe străduțe abia desenate. Trecem printre dune de nisip acoperite cu o vegetație pipernicită și sprijinite pe steiuri albe din piatră. Atunci văd corturile. De fapt, nici măcar nu pot fi numite corturi. Sunt mai curând un fel de copertine sprijinite pe bețe, un fel...

India nemaivazuta

Scris de la data 8:12 PM Articole, reportaje bizare | 4 comentarii

O viata si-o zi Dintotdeauna am visat la India. O tara uriasa cat un continent. Jungla, deserturile, templele stravechi. Urme ale unor civilizatii disparute. Oceanul. Am vazut filme si am citit carti. Am gustat din minunile unor filosofii care au traversat miile de ani, inchipuindu-mi tara aceasta fabuloasa, misterioasa, fascinanta, posesoare a unei cunoasteri cu atat mai ispititoare cu cat este mai indepartata. Iar acum, dupa aproape 20 de ore de calatorie cu ochii inchisi, in care am rememorat aproape tot ce stiam despre taramul acesta,...

Peru – taramul fiintelor nevazute

Scris de la data 8:20 AM Articole, reportaje bizare | 22 comentarii

O calatorie in adancurile inimii Amazonia Am presimtit dintotdeauna aceasta clipa in care voi fi aici, in care voi trage in piept aerul umed si fierbinte al Amazoniei, in care voi zgaria cu privirile globul de sticla albastra al cerului arcuit peste fluviu si peste junglele fara sfarsit care se intind de jur imprejur pana la orizont. Aceasta presimtire tacuta a stat ingropata in adancurile mele, pana in aceasta clipa solara, cand, imbarcat pe un fel de barca lunga de vreo zece metri, care abia se misca, strabat meandrele fluviului...

PERU. Calatorie pe taramul spiritelor

Scris de la data 8:20 AM Articole, reportaje bizare | 6 comentarii

Uimitoarele istorii ale lui Maximo Huaraka Cusiquispe, şamanul cantator al înâlţimilor andine Iisus cel zburator Imaginati-va un cer de cristal, asa cum exista numai in vise, de un albastru adanc, de o rotunjime globulara pe care norii se scurg in cercuri, alb-stralucitori. Ma aflu la vreo patru mii de metri altitudine, soarele arde rece, aerul este rarefiat si diafan, ca o panza tesuta de ingeri. Sunt pe creasta unui munte, deasupra stravechiului oras Cuzco, vechi de milenii, un fel de Roma a Americii Latine. Cel mai vechi oras...